Familieopstellingen & Opstellingen voor ouders met schoolgaande kinderen

Samtati, Duffel (B)

14/01/2014

Trefwoorden: Hilde Van Bulck, schoolgaande kinderen, Karen Crabbe, ouders en leerlingen

 
 


Dit is de nieuwsbrief van Hilde Van Bulck en
Samtati, Huis Van Bewust-zijn.
 

FAMILIEOPSTELLINGEN &

Opstellingen voor ouders met schoolgaande kinderen


door Hilde Van  Bulck
INHOUD
1. Dankbaarheid uitgedrukt door Karen Crabbé
2. Familieopstellingen
3. Voor wie?
4. Opstellingen voor ouders met schoolgaande kinderen
5. Data
 
1. DANKBAARHEID UITGEDRUKT DOOR KAREN CRABBE

Met dank aan Karen die na de familieopstellingen aan de slag ging met het resultaat. Ze nam een pen en zette haar ervaring om in geschreven woorden. 
Ze deelt dit graag met jou.
 
Hier zit ik dan met een grote jankkop.
't Is eruit.
 
Hij heeft me vastgepakt en gezegd
't Is stom.
Ma 't is zoals het is.
En we hebben elk ons deel.
 
Maar 't is goed dat je dit zegt Karen.
 
Ik ben dankbaar Hilde.
En ik voel hoe graag ik deze mens heb gezien.
En nog zie.
't Stroomt weer.
En dat is nodig.
 
Best lastig geweest. Die koude oorlog. Zes jaar lang.
 
Dank aan u voor de aanzet.
Die vaak op de tippen van mijn tong lag.
Maar er zonder uw cursus nooit zo was uitgekomen.
En dus ook nooit zo was aangekomen.

Karen Crabbé
 
Hij zei:
Zoiets zeg je normaal pas aan het einde van je leven.
 
Ik weet niet of hij beseft dat hij de nagel op de kop slaat.
 
Ik sta een het begin van een nieuw leven.
 
Liefde stroomt.
De hel is voorbij.
 
Mijn eigen gecreërde hel.
 
Ik ben blij in het Leven te staan.
En ik zie de schoonheid!
En er is veel om voor te gaan.
Amai!
 
Oprechte warme dank.
Voor uw duwke in de goeie richting.
 
Uw werk is heilig in mijn ogen.
Al is het ons werk.
Samen.

Karen Crabbé

2. FAMILIEOPSTELLINGEN
Als individu zijn we diep verankerd in de wortels van ons familiesysteem. Je kunt een moeilijkheid waar je mee worstelt dan ook nooit los van het systeem zien. Soms zijn de wortels in de knoop geraakt en ervaar je dat sommige thema's zich in vele variaties in je leven herhalen. Ze houden verband met onverwerkte gebeurtenissen uit je familiegeschiedenis en -cultuur. Ze belemmeren je groei en je relaties. Je bent dan meer afgestemd op overleven dan op leven. Door de familiale wortels te ontwarren, ontstaat er een nieuw evenwicht en wordt de plaats van waaruit je kunt leven duidelijker. Door een familieopstelling ontstaan nieuwe constructieve mogelijkheden die je zelf niet zou kunnen bedenken. Je individueel bewustzijn en het collectief bewustzijn komen in beweging. 
 
3. VOOR WIE?

Blijf je in een bepaald thema vasthangen? 
Zoek je een oplossing voor je werksituatie? 
Wil je de dynamiek van je relatie verbeteren? 
Heb je een lastige puber op te voeden? 
Voel je je niet gezien en niet gehoord? 
Heb je het gevoel dat je nergens bijhoort? 
Vraag je je als leraar of hoe je met de nieuwe leerlingen omgaat? 
Vraag je je af hoe komt dat je geen relatie hebt?
Zijn er fysieke klachten die steeds opnieuw terugkomen?
Wil je meer in je mannelijke of vrouwelijke kracht staan? 
Heb je twijfels of je je taak als ouder goed opneemt? 
Probeer je uit te zoeken waarom het contact met vader of moeder stroef loopt?
Hoe komt het dat je niet zwanger geraakt? 
Hoe kun je als leidinggevende meer engagement van je personeel bekomen? 
Hoe kun je de liefde voor je vrouw of man beter tonen?
Waar komt het gekibbel tussen je kinderen vandaan? 
Zoek je naar een betere studiekeuze of werksituatie? 

Dan zou een opstelling wel eens nuttig en zinvol kunnen zijn.
Deelnemen aan een opstelling vraagt een open en ontvankelijke instelling.
  
4. OPSTELLINGEN VOOR OUDERS MET SCHOOLGAANDE KINDEREN
 
In essentie zijn alle kinderen en jongeren leergierig. Ze willen graag bij de schoolgroep horen en tegelijkertijd willen ze iets leren dat hun unieke talenten naar boven brengt. En toch komt je kind niet altijd vrolijk en gelukkig thuis. Hij/zij wordt gepest, vindt de leerstof oninteressant of blijft liever thuis dan tussen zijn/haar leeftijdsgenoten te zitten. Wat doe je dan als ouder? 
De omgeving thuis en school hanteren verschillende spelregels. Je kind manoeuvreert tussen de twee systemen en wordt tegelijkertijd door beide beïnvloed. Wat kun je als ouder bijdragen zodat je kind zijn/haar draai beter vindt op school? Hoe pak je de communicatie met de juf of de directeur aan? Hoe kunnen school, ouders en leerlingen elkaar beter begrijpen? 
Hier kom je veel meer over te weten in de studiedag over 'De invloed van het familiesysteem op school', een dag vol theoretische omkadering en praktische toepassingen. 
 
5. DATA

Studiedag: Opstellingen voor ouders met schoolgaande kinderen
De invloed van het familiesysteem in de school.

Zaterdag 25 januari 2014 Borsbeek
Zaterdag 29 maart 2014 Borsbeek
10 - 18 u
Schrijf je in

GRATIS: De eerste vijf betaalde inschrijvingen krijgen een GRATIS scheurkalender (waarde € 17), een inspirerende onderwijskalender waarin o.a. quotes van The New Teaching zijn opgenomen.

Lezing: Familieopstellingen

Dinsdag 21 januari 2014 Borsbeek
20 - 22 u
Donderdag 13 februari 2014 (organisatie De Twaalfhoek)
20 - 22 u
Donderdag 20 maart 2014 Antwerpen (organisatie De Kleine Bron)
20 - 22 u
Schrijf je in.

Familieopstellingen

Zaterdag 1 februari 2014 Borsbeek
Zaterdag 1 maart 2014 Borsbeek
Zaterdag 5 april 2014 Borsbeek
Zondag 18 mei 2014 Borsbeek
10 - 17 u
Schrijf je in.

Donderdag 27 maart 2014 Antwerpen (organisatie De Kleine Bron)
Donderdag 15 mei 2014 Antwerpen (organisatie De Kleine Bron)
19 - 22.30 u
Schrijf je in.
 

6. NIEUWSBRIEF VOOR ONDERWIJS EN OPVOEDING

Ik geef ook een nieuwsbrief voor onderwijs en opvoeding uit. 
Wens je de nieuwsbrief te ontvangen, stuur dan een mailtje naar info@samtati.com.

Hartelijke groet

Hilde Van Bulck

Expert in THE NEW TEACHING (TNT)
Systemisch opsteller
Auteur van 'De nacht van ons leven'
Stichter en bezieler van Samtati
info@samtati.com
www.samtati.com
015 31 54 81
0493 247 547


Samtati op facebook    Hilde Van Bulck op facebook
Copyright © 2013 Samtati bvba, All rights reserved.

Blijf op de hoogte

Online
Via de nieuwsbrief

wij respecteren uw privacy